I går hadde jeg min første gruppe som skal være med i Paleo Challenge på CrossFit Oslo! Jeg fikk bistand av Erin, sjekk bloggen hennes, hvilket var til god nytte.

Det har vært mye jobb å snekre sammen et nitten siders hefte med info om paleo, hvorfor vi ønsker å unngå kornprodukter, melkeprodukter og sukker, handleliste, menyforslag og oppskrifter. Mye jobb, men en veldig spennende og lærerik jobb! Jeg holdt også et foredrag om dette, som Erin spedde på med sin kunnskap. Good shit! Nå er jeg spent på hva deltakerne får ut av de 30 dagene som en paleo challenge er. Går folk ned i vekt eller opp i muskelmasse? Føler de seg friskere? Sover de bedre? Får de mer energi? Allerede har de postet matbilder på facebookgruppen jeg opprettet. Moro!

Selv deltar jeg på denne challengen sammen med gruppen. Jeg har levd ganske paleo i lang tid nå, men aldri så cleant som en 30 dagers challenge er:

  • Spis kjøtt, fugl, sjømat, egg
  • Spis grønnsaker (ikke potet), frukt, nøtter og frø
  • Ikke spis belgfrukter
  • Ikke spis korn
  • Ikke spis melkeprodukter
  • Ikke spis ferdiglaget mat
  • Ikke spis eller drikk lettprodukter
  • Ikke drikk alkohol

Kjedelig, sier du? I morgen skal jeg legge ut bilder og oppskrift av kalkunen med paleostuffing som Jon og jeg lagde til nyttår. Alt annet enn kjedelig. Og mildt digg.