I dag har jeg kjørt Open 12.3 WODen. Jadda. 18 min AMRAP (As many rounds as possible) av:

  • 15 box jumps (høyere box for gutter enn jenter)
  • 12 press/push press/push jerk/split jerk – samme hva så lenge stangen går fra brystet til strakt over hodet – 35 kg for jenter (51 for menn)
  • 9 toes to bar

Toes to bar er ikke min favoritt. Jeg er som en tung, lang snegle som skal prøve å klappe sammen kroppen min rundt en stang. Not good. Box jumps er ok, jeg er ikke rask, men det er ikke rocket science. Hopp opp på en box. Strekk ut hoften. Hopp ned igjen. Eller gå ned. Å få en 35 kg stang over hodet er hva jeg synes er enkelt; jeg er greit sterk. Vet at mange jenter sliter med dette, men denne delen av økten var det jeg likte best. Anbefaler å ta en titt på hvordan hun som vant CrossFit Games i fjor, islandske Annie, angriper økten. Hun er en lean mean machine! Mine T2B går ikke så smooth, foråsiresånn.

Jeg fikk nesten fem runder. Og med tanke på at box jumps og push jerk gikk unbroken for det meste, betyr det at toes to bar gikk ubeskrivelig tregt. Så jeg tar den igjen. På søndag. Da skal jeg kicke ass! Fem runder er middels ok. Jeg vet jeg kan bedre, og woden er jo forsåvidt morsom, så hvorfor ikke.

Men det var jo dessert som var overskriften på dette innlegget. For det er slik at man kan spise masse gode desserter på paleo! Dagens var en slump (sjokk), men den gjorde nytten sin åkke som.

Høykvalitetsbilde!

Ingredienser:

  • Kokosmelk (velg helst en økologisk en, med lite vann og lite tilsetningsstoffer. ha den i kjøleskapet, slik at den er stiv)
  • Noen valnøtter
  • Frosne boysenbær
  • Råkakao

Digg! Kokosfett er en veldig sunn fettkilde, bær har lavere GI enn frukt og fører dermed ikke til en veldig stigning i blodsukker, valnøtter er digg og råkakao er digg. Jeg bruker denne:

Kjøpt på røtter.

Dessert behøver altså ikke inneholde sukker, dårlig fett eller meieriprodukter! Lover å gi dere flere dessertoppskrifter etterhvert, selvom hovedretter er min hovedgreie (høhø).

God fredag!