Det er lenge siden jeg har skrevet om trening. Jeg har trent, altså! Men etter at jeg bestemte meg for å ikke prøve å komme med på CrossFit Oslo sitt lag på Regionals, har jeg trent litt mer ymse og ikke så mye og hardt som jeg trente en stund. Jeg ønsket ikke være med fordi jeg manglet motivasjon til å heve nivået som jeg måtte ha gjort. Jeg har startet med å jobbe for meg selv, som krever tid og fokus, samt at jeg ehhh savnet å drikke litt vin med venninner. Dessuten er det noen veldig spreke jenter på CFO som hadde mye høyere motivasjon enn meg, og da var valget enkelt.

I dag var jeg på løpeworkshop med Christer Idland. Han og Einar driver nettsiden CrossFit Norge, om du ikke følger med bør du gjøre det! Løpeworkshoppen var nyttig, for selv om jeg løper og lander på tærne først, og ikke på helen, har jeg ikke hatt super teknikk, ergo vonde legger etter løpetur. Christer lener seg på POSE-teknikken, etter russiske dr. Romanov. Vi øvde på teknikker og løping og ble filmet. Nyttig. Anbefaler deg å være med på neste løpeworkshop som holdes! Du kan også nerde på nett og trene selv på pose-teknikken. Jon lærte seg det selv, for noen år tilbake.

Etter det kjørte jeg en EMOM (every minute on the minute) på 10 minutter av 3 power cleans og 3 front squat, 40 kilo. Det ble tungt etter hvert. Digg.

Så ble jeg med to andre på 3 runder på tid av 15 hand stand push ups og 30 kettlebell swings. Jeg skalerer HSPUs til at jeg har knærne på en benk, og valgte en 16 kilos kettlebell. I CrossFit er standarden såkalte american swings, som betyr at man svinger kettlebellen til den er rett over hodet. Vanlige swings, såkalte russian, betyr å svinge kulen til armene er 90 grader ut fra kroppen. Tid: 9 min og 10 sekunder. Finfint, og svett Sara.

Sorry dårlig med bilder på denne bloggposten! Må lære meg å pose (fnis) mer foran kamera. Og å ta med kamera mer …