Søndag og sommer og sol og fotball-em, kan det bli bedre? Trukke det!

Vi startet dagen med å klatrekurs på Vulkan. Jeg hadde som mål å komme en halvmeter opp. Ikke så hårete mål, mao. Nokså pysete var jeg dog. Jon kom seff til topps, jeg klarte vel 2/3 før jeg kjente pulsen økte betraktelig. Men sabla gøy! Jeg har fått meg ny hobby til regnfulle dager. På ettermiddagen gjorde jeg dagens 100 burpees ute på gresset og lekte litt med kettlebells. Grunnet sjaber form gjorde jeg ikke 100 burpees i går. Før i tiden ville jeg gønnet på; nå er jeg flinkere til å lytte til kroppen. Jobbe med kroppen, ikke mot! Det tror jeg er nøkkelen til god helse.

Vi lagde en ny versjon av paleopannekaker i går. Jeg har jo tidligere prøvd meg på det, den fadesen kan du lese om i et tidligere innlegg. I går, derimot, fant Jon frem en oppskrift som han leste opp. Dermed tok ikke jeg meg SÅ mange kunsteriske friheter som jeg pleier å gjøre, og resultatet ble riktig så bra! Disse er bra til frokost, eller som dessert (som vi hadde det til), til å ha med på tur eller til å servere kids og familie. Jeg er ikke nevneverdig fan av erstatningsmat, type lavkarbo-versjoner av vanlig mat, men noen ganger slækker jeg litt på kravene.

Paleopannekaker

Oppskriften ga oss fire stk.

  • 1 dl mandelmel, gjerne fettredusert (da blir ikke deigen så tung)
  • 4 egg
  • ca 1 dl vann. For luftigere pannekaker, bruk farris
  • 1/2 ts bakepulver
  • 1/2 ts vaniljepulver eller vanilestang finhakket
  • For de som bruker slikt; sukrin eller honning

Bland sammen det tørre og vannet i en bolle., sammen med ett av eggene. Skill eggeplommen og eggehviten på de tre resterende eggene. Stivpisk hvittene og løft dette forsiktig inn i deigen. Stekes på passelig lav varme. Vi spiste det med stivpisket kokoskrem og skogsbær. Hallllooooo diggnes!