Men jøsseball, her er jeg igjen! Med både Jon og mamma og pappa i hus for en dag (jess, de har flydd inn fra hver sin verdensdel, disse foreldrene mine) har jeg tid til å blogge.

Jeg er intervjuet på klikk.no om hvordan jeg trente som gravid.

klikk

Nyttig lesing for de som er og de som tenker på å bli gravide! Gode grunner til at trening hjelper for selve fødselen inkluderer blant annet:

  • Bedre utholdenhet
  • Vant til smerte
  • Komme seg raskere etter fødselen
  • Vant til at kroppen er sjefen
  • Mindre melkesyre under riene = mindre smerte

Forøvrig hadde jeg den første lette treningsøkten etter fødselen i går, utenom lange gåturer. Vi har pullupstang med ringer i gangen, i tillegg til gymmatte og kettlebells, så jeg startet forsiktig med å trene i ca ti minutter: armhevinger på knærne (magemusklene er ikke samlet enda så armhevinger på tærne uten kjernemuskulatur er bare tulleball å gjøre), kettlebell swings 8 kg (fnis! pleier å bruke minst 16 kilo), skulderpress med kettlebell 8 kilo, skalerte ringrows og tåhev (forbereder leggene på å jogge igjen). Det var godt for sjelen å komme igang! Merk også at jeg ikke gjorde øvelser som inkluderte ben og bekken i særlig grad – det er for tidlig enda. Er overbevist at treningen under graviditeten gjør at jeg er i så god form nå. Hadde det ikke vært for kronisk søvnunderskudd hadde jeg følt meg tipp topp hele tiden.