Torsdag og trening igjen. Husk trening med Jon i Torshovdalen kl 18 i dag! Sist gang var det krabbing og øvelser med kettlebells og motbakkespurter. Pur lykke, med andre ord.

Jeg er jo husmor om dagen, det er derfor jeg har tid til å raljere litt fra meg med jevne mellomrom, og kosetrene når jeg føler for det. Det er ganske ofte om dagen, jeg har energi til å trene sånn fem ganger i uken. Men, det er et men! Jeg trener i 10 maks 20 minutter. Da rekker jeg å bli greit svett og få trent hele kroppen, samtidig som jeg har energi til å drive med et par prosjekter jeg har gående og henge med Mini.

Onsdag 2. april: 

  • 10 – 9 – 8… 1 av kettlebell snatch på hver hånd, med 10 kilo
  • Mellom hvert sett (10 rep på både v og h feks) 10 rolige knebøy.

Dette tok jeg i et rolig tempo, med pauser. Fin koseøkt.

Tirsdag 1. april: 

  • Oppvarming med å løpe litt utendørs, kanskje 1 km
  • Så satt jeg klokken på 10 minutter nedtelling og hadde en kettlebell på 12 kilo, som jeg skulle ha i luften så mye som mulig, dvs ikke sette den ned. Øvelser som: utfall med kb på siden, snatch, goblet squat, clean, push press, alternerende enhåndssving.

Mandag 30. mars: 

  • Tabata med: hoppende knebøy (grusomt), ring rows, mobilitetsplanke og snatch 12 kilo annenhver hånd.

Igjen er jeg helt eeeeelendig når det gjelder å notere trening, så jeg husker ikke når økten under var, men fin var den. Trente i Torshovdalen, syv runder av:

  • Motbakkespurt
  • På toppen: 10 hoppende knebøy med utsikt over hele Oslo (Veide opp for syre i lårene)
  • Ruslet ned til et tre, 2 pullups (litt hoppende)

Så sånn foregår min husmortrim om dagen. Det fine med å ha en øvelsesbank i hodet, altså å ha Jon som leksikon, er at man kan variere i det uendelige. Derfor blir jeg sjeldent lei trening.

PS: Husk kurs i Spania! Jon sin øvelsesbank blir raust delt ut. Og mine paleokunnskaper.