Styrk grepet ditt og lev lengre

Styrk grepet ditt og lev lengre

En av testene man kan ta for hvor biologisk gammel man er, er grepsstyrke. Å trene grepsstyrken kan med andre ord være en del av det å holde seg ung. Flere tips om å holde seg ung fikk du i Ingefær episode 60 med Dr. Sara Gottfried.

Sponsede klær

Grepsstyrken min trenes gjennom treningen jeg gjør. Swings med kettlebells, pullups og tunge markløft styrker grepet. Straks får vi også CageTrainer fra Abilica til å ha i hagen, da får jeg ingen unnskyldning til å ikke bli sterkere i grepet! På bildet henger jeg i ribbeveggen pappa har hjemme.

IMG_7529
Tights her // Topp her. Bruk koden sara20 for 20 prosent rabatt på første kjøp!

Små barn er bemerkelsesverdig gode til å henge. De fleste barn liker å henge også, men det er ikke alltid så lett å finne steder hvor barn kan øve på det. Vi har ringer hjemme, både til jentene og til oss. På klatrestativet som jentene har inne henger jentene også mye og dingler. På fotballbanen rett i nærheten er det også et hengestativ. Tufteparker rundt om i landet er et bra sted hvor både voksne og barn kan trene grepsstyrken sin. Og i skogen kryr det jo av grener man kan henge seg i.
DSCF2232

God henging!

9 kommentarer

  1. Kristiane

    Hei! Nå kommenterer jeg noe som ikke har med artikkelen å gjøre. Og det er ikke meningen å være mamma-politi. Men jeg vet at du av og til tar litt utradisjonelle valg for barna dine. Det jeg vil si er at jeg håper for Guds skyld at du vaksinerer barna dine! Det er sååå viktig!

  2. Takk for tips 😊 Dette med grep har jeg faktisk ikke tenkt på. Du sprer mye bra kunnskap og det setter jeg pris på. Dette har ikke noe med blogginnlegget å gjøre, men jeg spør likevel; Vet du noen norske nettsider som selger minimalistiske sko til barn?
    Kan du skrive flere innlegg om hva barna dine får med seg av mat i barnehagen? Det hadde vært inspirerende 😊

  3. «Å trene grepsstyrken kan med andre ord være en del av det å holde seg ung.» Ooooh, kan jeg bare plukke ut dette helt isolert som kilde til en ung kropp? 😀 Haha, neida, men tør påstå jeg stiller relativt sterkt hva grepsstyrke angår. Henger en del selv, og ikke minst griper jeg om og løfter mye vekt med hendene i løpet av uken. Ståa var litt annerledes før, da synes jeg det var grusomt bare å henge rett ned fra en stang i noen sekunder. Godt man kan trene seg til bedre grepsstyrke, si!

    Ååååå! Nå gifter du deg snart, Sara! Sånn i tilfelle du ikke visste det 😛 Gleder meg sånn på dine vegne!(!!!!!!)

    • Du holder deg ung lenge med din grepsstyrke! (Og livsstil!)

      Og ja, en uke til! Det får’n si!

  4. Hei finaste Sara!
    …Eg måtte gruble litt på dette: «En av testene man kan ta for hvor biologisk gammel man er, er grepsstyrke. Å trene grepsstyrken kan med andre ord være en del av det å holde seg ung.» – Er det slik??
    Eg har ikkje lest forskningen som ligg til grunn for dette, men eg lurer litt. Eg tenkjer at når ein måler grepsstyrke, så kan ein tenkje seg at det seier noko om den generelle fysiske formen til denne personen. Personar som har vore sjuke over tid, eller skrøpelege eldre, eller fysisk inaktive, vil ha dårleg grepsstyrke. Personar som trenar overkroppen jamnleg, vil ha god grepsstyrke.
    Grepsstyrka seier difor noko om den generelle helsetilstanden, og dette vil igjen ha ein verdi ifht å seia kor «biologisk gamal» ein er, eller til å anslå noko om forventa levetid eller framtidig fysisk helse og sjukdomsrisiko. Om ein brukar dømet ovanfor, vil ein (på populasjonsbasis) forvente at dei som har vore sjuke over tid, eller skrøpelege eldre (eller fysisk inaktive) vil ha kortare forventa levetid, dårlegare fysisk helse og auka sjukdomsrisiko ifht dei som er friske, og friske nok til å trene overkroppen jamnleg – og altså har betre grepsstyrke.
    Utan å kjenne bakgrunnen for dette, er det vel rimeleg å anta at det er årsaka til grepsstyrka, og ikkje grepsstyrka i seg sjølv, som seier noko om biologisk alder?
    Difor lurer eg på: Er det slik at ein blir friskare/»biologisk yngre» av å trene grepsstyrka i seg sjølv? Vil ein leva lenger om ein trenar markløft utan drareimar? Grepsstyrka er eit uttrykk for for styrka i muskulaturen på volarsida (bøyesida) av underarmen. Er det rimeleg å anta at styrka her seier meir om forventa framtidig helse enn styrke og funksjon i resten av kroppen? Vil det gi auka helsegevinst å fokusere på å styrke grepet, kontra å trene store muskelgrupper? – Eg berre lurer litt…
    Håpar alt er vel – lykke til med bryllaupet!

  5. I ei blanding av ammetåke og søvnmangel, ser eg at eg formulerte meg upresist ovanfor… Eg har grubla vidare på teamet på trilletur i dag – eg synest det var interessant! Eg er ikkje ute etter å kritisere deg på nokon måte, men eg er ute etter ein god diskusjon

    Eg har googla litt, men har ikkje greidd å finne ein god defininsjon på «biologisk alder». Det eg ser, er at det er mange ulike testar som «måler» din bilogiske alder. Testane er alt frå blodprøver, til kondisjonstestar – og du har altså sett ein test der dei måler grepsstyrke.

    Ein kan lure på samanhengen mellom grepsstyrke og biologisk alder. Eg vil anta at generell muskelstyrke er ein indikator på biologisk alder. Muskelstyrke kan testast på mange ulike måtar, men i denne aktuelle testen har dei valt å teste grepsstyrke. Eg mistenker at dette er ein test som er valt fordi det er lett å teste, det krev ingen førebuingar og utstyret er billeg og enkelt å bruke. Om ein til dømes hadde valt å bruke apparat for å teste styrka i quadricepsmuskulaturen (i låret), ville dette krevd tunge og dyre apparat – og grundig oppvarming frå testpersonen.

    Det er vel sannsynleg at grepsstyrke til ein viss grad er korrelert til generell muskelstyrke i kroppen.

    Så er altså spørsmålet: vil betre grepsstyrke gjera at du lever lenger?

    Om ein trenar grepsstyrke spesifikt, vil ein score betre på den aktuelle testen for biologisk alder der grepsstyrke er indkludert i testbatteriet, men det vil neppe ha effekt på andre testar på biologisk alder der grepsstyrke ikkje er inkludert.

    Eg tenkjer at om testen for grepsstyrke er valt ut ifrå argumentasjonen ovanfor (billeg og enkel test, som truleg korrelerer til muskelstyrke generelt), er det ikkje dermed sagt at å trene grepsstyrke gjer at du lever lenger.
    Om det er slik at test av grepsstyrke er valt fordi det korrelerer til generell muskelstyrke, er det generell muskelstyrke vi skal trene og ikkje spesifikt på grepsstyrke. Dette fell saman med vanlege anbefalingar om å vera i fysisk aktivitet og trene styrketrening av store muskelgrupper.

    Eg veit ikkje om det finst forskning på at grepsstyrka i seg sjølv har samanheng med livslengda, men det høyrest intuitivt rart ut at styrka i muskulaturen i underarmen isoloert skulle ha samanheng med kor lenge vi lever.
    Vi veit at trening kan gjera at vi held oss friskare og lever lenger. Eg trur likevel vi skal vera forsiktige med å konkludere med at vi lever lenger av å styrke grepet, sjølv om det er inkludert i ein test som nemnd over. Om vi skal gi befolkningen råd om å trene spesifikt på grepsstyrke, så må vi vite at det har betre effekt enn annan trening på framtidig sjukdoms- og dødsrisiko. Om vi tilrår at folk trenar grepsstyrke, er det ei moglegheit for at dette blir gjort i staden for, og ikkje i tillegg til trening av store muskelgrupper. I såfall tenkjer eg at rådet kan gjera at vi blir i dårlegare fysisk form i staden for betre.

    • Hei Janne,
      jeg svarer på denne jeg. Først: jeg er jo ikke fan av enkle innlegg om intrikate temaer, men denne gangen gjorde jeg nettopp det. Jeg kan, som du skriver, ikke se for meg at å kun trene grepsstyrken bidrar til et lengre liv, det er vel en del av mange faktorer. I boken Younger har Sara Gottfried et par referanser, men siden jeg er i bryllupsinnspurten får det vente litt med å bla i boken :/
      Tok forøvrig ikke kommentaren din som kritikk, men som gode refleksjoner, bare så det er påpekt.

      Så til kommentaren over: takk for tips! Og igjen: jeg tror å se isolert på ting ikke er så gunstig. Dvs at kun det å jogge fører til lengre liv om du 1) hater å jogge og 2) lever ekstremt usunt ellers, feks. Derfor synes jeg kommunikasjon rundt helse er utfordrende, for det blir å forenkle til det nesten er fordummende, noen ganger. Det håper jeg jo å motvirke på Ingefær.
      Det å jogge, for eksempel, er ikke for alle. Best må vel være å finne en form for bevegelse som man liker og som man klarer å opprettholde over tid, igjen og igjen og igjen. For meg er det husmortrim med kettlebells, for andre er det yoga eller lange gåturer.

  6. …og så kom eg til å tenkje på eit foredrag eg var på med Ingvard Wilhelmsen (https://no.wikipedia.org/wiki/Ingvard_Wilhelmsen). Eg hugsar han sa at vi veit at jogging forlengar livet, men ingen har greidd å bevise at du forlengar livet meir enn den tida du brukar på å jogge. Om du skal drive med jogging for å leva lenger, bør du like å jogge, for det er det du skal bruke den ekstra tida til. På same måte tenkjer eg at om du skal trene grepsstyrke for å leva lenger, bør du vite at du (statistisk sett) får meir «ekstra tid» enn den tida du brukar til å trene grepsstyrke…
    Har du lest bøkene til Wilhelmsen? Han er heilt fantastisk! Du kan til dømes byrje med denne: https://bokelskere.no/bok/sjef-i-eget-liv-en-bok-om-kognitiv-terapi/5263/ – superbra! Og så kan du invitere han til Ingefær! Han er ein utruleg dyktig foredragsholder og er veldig artig å høyre på. Han er dyktig på angst/bekymringar (han har drive hypokonderklinikken i Bergen i mange år) og har veldig mange gode levereglar. Eg anbefaler han på det varmaste!

    Fortsatt god søndag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*