I min hverdag bruker jeg daglig produkter fra MyRevolution. Her deler jeg mine favoritter og hvorfor jeg bruker dem. I hele juli er det MyRevolution som gir deg Ingefær podcast. Vi feirer samarbeidet med å gi deg 20 prosent på alle varer når du bruker koden Sara20!

Reklame/inneholder adlinks

MyoCollagen bruker jeg hver dag, selv på ferie. Jeg har det i havregrøt, i energilatte eller fettkaffe eller bulletproof coffe – trendy kaffe har mange navn, si. Kollagen skal bidra til å styrke hud, hår og negler og være gunstig for fordøyelsen. Det er delte meninger hvorvidt kollagen fungerer eller ei. Min mening er som alltid: ha et godt, næringsrikt kosthold i bunn og så kan du pimpe med tilskudd. Dessuten er vi alle skrudd sammen ulikt, så hva som fungerer for meg kan være ikke fungerer for deg. Jeg tar kollagen av to grunner: styrke fordøyelsen min og forhåpentligvis ha en ung hud lenge. Jeg for forøvrig ofte spørsmål om jentene mine får MyoKollagen. Ja, det får de. Akkurat som de får kraft, og kan spise gele.

Kirsebærsmoothie med kollagen

MyoMCT har jeg i energilatten min de periodene jeg drikker det. I blant tar jeg en slant med MCT i smoothien til jentene også, særlig om jeg lager smoothie av mer fettfattige baser så som havre- eller mandelmelk. Er basen kokosmelk, er MCT unødig synes jeg. MCT-oljen består av fettsyrer som er lettopptakelige for kroppen og gir dermed rask energi. Den smaker ingenting. Du kan også lage hjemmelaget majones av den, eller bruke oljen som en smaksløs base i dressinger. Den fungerer ikke til å varme opp.

Energilatte med kollagen, mct-olje, smør og et par dråper vaniljestevia.

Jeg er også glad i MyoProtein. Fortrinnsvis i vaniljesmak eller sjokoladesmak. Peanøtt-sjokoladesmaken er også god. Hovedgrunnen til at jeg foretrekker vanilje er fordi jeg blander ut proteinpulveret i smoothien min. Vanilje går til alt, mens sjokolade- eller peanøttsmak kan jeg gå litt lei. Men, fint å ha flere bokser stående for variasjon. Jeg har proteinpulver i smoothien som oftest etter trening, eller i lunsjsmoothien min om jeg ikke har trent også. Proteinpulveret fra MyRevolution er av svært god kvalitet og du trenger ikke bruke så mye av gangen.

Jordbærsmoothie med vaniljeprotein (og kollagen!)

PS: vil du ha et vegansk proteinpulver? Da anbefaler jeg M-factor, som er av erte- og risprotein med smak av sjokolade.

Jeg spiser ganske mye salat, men i de periodene jeg ikke får i meg nok grøntfor bruker jeg MyoGreens. Jon drikker greens nesten hver dag. Pulveret er grønt og løser seg lett opp i vann. Personlig foretrekker jeg å drikke pulveret blandet ut i vann og ikke tilsatt i smoothier. MyoGreens smaker nemlig litt ananas, noe som ikke alltid passer i blåbærsmoothier, for eksempel.

MyoGreens løst ut i vann

Hver kveld tar jeg dessuten MyoZMA, som skal gi bedre søvn blant annet. Det består av magnesium, sink og vitamin b6. Opplever du ofte krampe (som jeg slet med i tyveårene), kan dette tilskuddet hjelpe. Jeg er dessverre notorisk på å sove for lite og har som alle perioder i livet med mye stress, og særlig i disse periodene er jeg ekstra nøye med å ta MyoZMA som tilskudd.

Olje til venstre, kapsler til høyre

Vital arctic oil tar vi når vi ikke spiser nok fisk, og særlig om vinteren. Jentene får flytende olje, Jon foretrekker kapsler, mens jeg varierer. Oljen smaker friskt av sitron. De første gangene jeg spiste olje fra tskje var fettfølelsen i munnen noe overveldende, men olje er en mer effektiv måte å få i seg på enn kapsler fordi du får mer enn i kapslene.

Andre tilskudd fra MyRevolution jeg tar med ujevne mellomrom er:

  • MyoPWO, altså et tilskudd man tar før treningen for å prestere bedre. Jeg er forsiktig med å ikke få i meg for mye koffein. MyoPWO inneholder koffein, så de dagene jeg tar dette nøyer jeg meg som regel med morgenkaffekoppen min (som ofte er to kopper, da). Skal jeg trene kort og effektivt dropper jeg det, men om jeg skal ta en lengre økt eller jogge, og klokken er før kl 14, tar jeg MyoPWO. Har en frekk, rosa farge som jeg liker godt!
  • MyoBCAA, som jeg tar før/under/etter trening for å motvirke stølhet og yte mer. Jeg trener ikke så himla hardt om dagen, men i de dagene jeg gønner på, drikker jeg et glass BCAA. Jeg liker eplesmak og colasmak best.
  • MyoPancakes. Disse bør mikses med for eksempel bananer for å virkelig bli gode, synes nå jeg. Likevel en nyttig base å ha i skapet når pannekakelysten melder seg, og du vil steke opp et lite lass til å ha i matpakken din som også er proteinrikt!