Siden januar har jeg vært konsulent for Vilja som kommunikasjonsrådgiver. Jeg har vært med på noe av det mest spennende: ny nettside og navneskifte.

Allerede i 1993 startet Charlotte Ehde-Eliassen Jomfrureiser, da hun ikke fant noen norske reiselivsaktører som tilbød det hun ønsket seg: aktive reiser til varmere strøk i fellesskap med andre kvinner.

Siden den gang har 50 000 kvinner reist til 300 destinasjoner i 100 land med Vilja. Pandemien rammet reiselivsnæringen hardt, men med støtte fra Innovasjon Norge hadde Vilja budsjett til å lage en helt ny nettside, og til å leie inn meg som konsulent i nesten et halvt år.

Arbeidet med ny nettside førte til nytt navn – fra Jomfrureiser til Vilja. Sammen med dyktige kolleger har vi laget ny profil, kommunikasjonsstrategi, tone of voice, struktur for sosiale medier og nyhetsbrev, alle reisene fikk ny skriftmal og måtte skrives om, det har vært pressearbeid (høydepunkt: Charlotte som gjest på Lørdagsrevyen 21. mai), foredrag på Jomfruweekend og smått og stort som en kommunikasjonsrådgiver gjør.

Utrolig gøy og for et utrolig viktig selskap. Charlotte mener at om kvinner har det bra, har dem rundt henne det bedre. Å reise med andre kvinner uten å ha andre å ta hensyn til enn seg selv, er en viktig del av dette. Etter å ha laget over 150 podcast-episoder om helheltlig helse sier jeg meg helt enig i det. Det er en klisje, men oksygenmasken må på først hos en selv.

Takk for tilliten, Vilja!