Podcast

Allerede i 2015 startet jeg Ingefær podcast, som en av Norges aller første podcaster. Podcasten ble raskt populær og hadde på det meste opp mot 140 000 nedlastinger i måneden! Ingefær ble lagt ned etter fem år, og i oktober 2023 lanserte jeg podcast-talkshowet LOSSIUS.

Ingefær var et one woman-show, der jeg gjorde alt selv: strategi, research, intervjuer, markedsføring og live podcast, i tillegg til å gjøre Ingefær til en kommersiell suksess gjennom salg mot samarbeidspartnere, og skrive, lese inn spotter og lage tekster til SoMe for annonsører. Jeg kalte meg selv for Norges minste mediehus!

Jeg ble også nominert i den høythengende prisen «Årets programleder» i Prix Radio for Ingefær. Totalt ble det over 150 episoder av Ingefær i tillegg til korte episoder, som ble utgitt ukentlig over fem år. Senere har jeg også laget podcasten God Morgen, i forbindelse med utgivelsen av min tredje bok med samme navn i 2022.

Med andre ord har jeg en unik erfaring innen podcast som dere kan nyte godt av.


Jeg kan bistå med:

  • Lage egen podcast: strategi, målgruppeanalyse, alt om publisering, synergi med andre kanaler, synlighet for podcasten og podcast som en del av marketingmixen.
  • Samarbeid eller sponsorater til andre podcaster: hvilke, hvordan og hvorfor, i tillegg til utarbeidelse av selve spottene.
  • Programledertrening, intervjuteknikk, dramaturgi og historiefortelling.


Podcast er et intimt medie. Lytteren velger selv å lytte til podcasten. I podcastformatet kan
bedrifter fortelle historier det kan være vanskelig å få gjennomslag for eksempel i pressen, som skaper stolthet internt og som kan gi nyttig informasjon til ulike stakeholders.

«Høsten og vinteren 2018/2019 hadde vi i lydbokstrømmetjenesten Fabel et samarbeid med Sara Lossius i Ingefær. Samarbeidet bestod av ukentlig native-reklame i kortepisodene Ingefær Shot, der Sara snakket om en lydbok fra Fabel som hun ville anbefale hver uke, og delte en promokode som ga Ingefærs lyttere en utvidet prøveperiode når de begynte å abonnere på Fabel. I tillegg inngikk annonseposter på Instagram og blogg i samarbeidet. Sara er initativrik og iderik. Hun legger mye arbeid i research, og vi opplevde at hun mer enn oppfylte våre forventninger. Vi opplevde svært gode resultater med promokoden i en lengre periode.»

Ingvild Grane, Innholdsansvarlig i markedsavdelingen til Fabel.

Mail fra meg?

Få mail fra meg med de aller beste triksene for worklife-balance, stressmestring, selvledelse og boktips!