STERK med Sara Lossius er et onlinekurs som går over fire uker. Etter fire uker er målet at du er blitt sterkere og sunnere – for en bedre hverdag. For, det er jo flest hverdager i livet!

Etter fire uker på Sterk med Sara Lossius vet du dine verdier og du står støtt i egne valg. Du har mer kontroll over egen adferd og har klare mål som er tilpasset din livssituasjon. Du vet mer om hvilken type mat, trening og livsstil som passer for akkurat deg i ditt liv. Du har rett og slett blitt sterkere i deg selv!

Det er flest hverdager i livet – la oss sammen gjøre hverdagen litt bedre ved at du blir litt sunnere og sterkere!

Hvem passer Sterk med Sara Lossius for?

  • Ønsker du en sunnere og sterkere hverdag, på en enkel måte?
  • Synes du det er utfordrende med å få egentid, eller å bruke tiden på det som gir deg mening?
  • Ønsker du et bedre forhold til egen kropp?
  • Ønsker du å stå stødigere i egne valg, også når de går på tvers av hva andre kanskje mener?
  • Trenger du å lage bedre mål og få større måloppnåelse?
  • Ønsker du å bli selvgående på mat og trening tilpasset deg – og vite at det er bra nok?
  • Ønsker du å bli gladere i deg selv og behandle deg selv bedre?

Svarer du ja på minst ett spørsmål er Sterk med Sara Lossius noe for deg! Kurset er for deg som er singel, samboende, gift, mamma, gravid, ikke har barn, som er ung eller gammel – det er for deg som ønsker å ta litt ekstra vare på deg selv. Det er du verdt!

Du får kunnskap og praktiske verktøy, slik at du blir sterk i deg selv – og ser hvor mange positive effekter det har på alle områder i livet. Er du Sterk, blir hverdagen bedre. Og livet består av flest hverdager.

Kurset begynner mandag 7. mai, og det er begrenset antall plasser. Første kvinne til mølla!

 

Hva innebærer Sterk med Sara Lossius?
Kurset baserer seg på alt jeg har lært med to og et halvt år med Ingefær, hvor jeg har intervjuet noen av de skarpeste hodene innen helse og sunn livsstil, og på mental trener-kompetansen min fra RAW trening. Det er kombinasjon av kunnskap og praktiske oppgaver og jeg forventer at du bretter opp ermene for personlig utvikling.

Kan jeg dele opp betalingen?
Ja, selvfølgelig. Send meg en mail på sara@saralossius.no så ordner vi det.

Er det mye jobb?
Det er opp til deg. Større egeninnsats gir bedre resultater. 30 minutter hver dag, kanskje? Husk at å sette av tid til deg selv er viktig, uansett!

Må jeg gå på en spesiell diett eller følge et treningsprogram?
Nei! Jeg gir tips til næringsrik mat og trening tilpasset akkurat deg, men du må selv finne ut hva som funker for deg, i din hverdag.

Kan du si noe mer konkret om kurset?
Ja, selvfølgelig. Hver uke har egne temaer som jobbes med både praktisk og teoretisk:

Uke 1: Verdier og egenkjærlighet.

Å være bevisst verdiene dine og å gjøre livsstilsendringer utfra egenkjærlighetsperspektivet er essensielt. Derfor bruker vi den første uken på dette, og legger et godt grunnlag for ikke bare de tre neste ukene, men for livet! Du er nemlig perfekt – men med rom for videre vekst. Er du glad i deg selv blir hverdagen rett og slett litt bedre!

Vi jobber med temaer og spørsmål som:

  • Hva er egenkjærlighet, og hvorfor er det viktig å være glad i seg selv?
  • Ulike metoder for økt egenkjærlighet
  • Verdier fungerer som veiviser i livet og er grunnfjellet i hverdagen. Å vite dine verdier gjør det enklere å gjøre gode valg og bruke tiden din på det som betyr noe for deg.
  • Vi jobber med teknikker for å finne frem til dine verdier og hva de innebærer for deg.

Uke 2: Mål, adferd og helhetlig livsstil.

I uke 2 jobber vi med målene dine og sørger for at de er så smarte som mulig. Det er også viktig å se hele livet under ett for å gjøre målene dine best mulig, derfor gjør vi en livshjulanalyse som kan gi deg overraskelser, innsikt og gjøre veien videre lettere.

  • Hva er et mål? Hvordan lage gode mål som sikrer større måloppnåelse?
  • Hvordan ser de ulike delene i livet ut: karriere, privatliv, økonomi, helse, etc? Hvor er det viktig å øke tilfredsheten, og hvorfor? Å se hele livet ditt under ett er nyttig for målene dine, for stressmestring og for tidsbruk i hverdagen.
  • Vi lærer også å se på egen adferd og å spille seg selv god i hverdagen. Litt kunnskap og enkle verktøy kan nemlig gjøre stor forskjell!

Uke 3: Mat, følelser, og praktiske tips i en innholdsrik hverdag.

På Sterk med Sara Lossius får du ingen fasit om hva du skal spise, ingen kaloriberegning, ingen bastante svar eller rigide dietter. Det du får, er kunnskap om hva slags mat som kan passe deg i din hverdag og livssituasjon.

  • Vi inkluderer følelser rundt mat og kropp i denne uken.
  • Hvordan spise intuitivt? Hvordan tørre å slippe opp et eventuelt kontrollbehov rundt mat?
  • Jeg deler de beste oppskriftene mine, viser hvordan jeg setter sammen ukemenyer, hva jeg alltid har i skapet og mat på farten.
  • Jeg gir også tips til å ”sunnifisere” kaker og desserter, og gir deg enkle triks for å øke næringsverdien i maten.

Uke 4: Bevegelse, trening, rytme og avslutning.

Denne uken tar vi for oss viktigheten av bevegelse for et godt liv, snakker litt om biorytme og reflekterer over de fire ukene.

  • Vi bruker innsikten fra uke 2 for å lage et godt trenings- og bevegelsesprogram. Ergo får du ikke et ferdig treningsprogram, men forslag og kunnskap om hvordan du bør trene i ditt liv for å oppnå de resultatene du ønsker deg.
  • Vi inkluderer også døgn- og årsrytme, og hvorfor rytme kan være nyttig for en god hverdag og god helse.
  • Vi avslutter med refleksjonsoppgaver og lager plan for veien videre, slik at kunnskapen og erfaringen du har gjort på kurset virkelig sitter og veien videre blir så god som mulig.

I Sterk med Sara Lossius får du:

  • Oppdatert og lett-formidlet kunnskap om helse og sunn livsstil slik at du etter fire uker står støtt på egne ben og har en enda bedre hverdag.
  • Konkrete råd og oppgaver som gjør deg klokere og mer bevisst.
  • Et godt felleskap av kvinner som ønsker en enda bedre hverdag.
  • En dedikert og engasjert kursholder med brennende engasjement for deg.
  • Sterk med Sara Lossius foregår i en lukket Facebookgruppe, som fortsetter etter endt kurs.
  • Hver uke legger jeg ut en pdf med ukens tema, som inkluderer teori og praktiske oppgaver og tips. Denne blir også lest inn som lydfil for deg som lærer bedre mens du går (som jeg gjør).
  • Du får også et par inspirerende oppskrifter hver uke og tips til videre lesing.
  • Hver uke har jeg live-sending i gruppen hvor det er mulighet for å stille spørsmål om ukens tema eller andre tanker som har dukket opp. Denne blir lagret for deg som ikke har mulighet til å være med på livesendingen.
  • Det er mulig å stille meg spørsmål i gruppen utenom – jeg er innom et par ganger daglig for å sikre veiledning og god gruppemagi!
  • Mot slutten av hver uke legger jeg ut en refleksjonsøvelse om uken som har gått, for at du skal få mest mulig læring og egenerfaring hver eneste uke.

Du må:

  • I forkant av kurset anbefaler jeg å kjøpe en notatbok som du bruker gjennom hele kurset, til refleksjon og oppgaveskriving.
  • Før kurset starter ha gjort deg opp tanker om hva du ønsker å oppnå med kurset og hvorfor du setter av fire uker til å få en enda bedre hverdag.
  • Jobbe selvstendig – jeg gir deg kunnskap og verktøy men jobben gjøres av deg!
  • Respektere grupperegler i kurset og være en god lagspiller. Sammen gir vi hverandre suksess!

Når?

Mandag 7. mai til søndag 3. juni.

Pris: Intropris kun 3200,-

Fordi det er første gang jeg kjører kurset online, er prisen lav og det er plass til få deltakere. Første kvinne til mølla!

Jeg gleder meg til å gjøre deg sterk og gjøre hverdagen enda bedre med deg!  

Om Sara Lossius
Sara har blogget om helse i over seks år, skrevet helsebok og drevet Norges største helse- og livsstilspodcast Ingefær i to og et halvt år. Hun sa opp jobben sin som kommunikasjonsrådgiver for å satse på drømmen (og ha tid hjemme med to små barn) og har i årene Ingefær har eksistert kjent på et enormt stress av å drive eget selskap, samt intervjuet noen av de skarpeste og smarteste menneskene innen helse og livsstil. Sara har også mental trener-utdannelse fra RAW Trening. Hun brenner for at alle skal ha det så godt som mulig i sitt liv, for helhetlig helse og for egenkjærlighet.

Sara er mamma til to jenter på tre og fem år, kettlebellentusiast, har en master i kommunikasjon fra LSE, er tidligere kommunikasjonsrådgiver og CrossFit-trener, elsker neglelakk, god vin og mørk sjokolade, lange samtaler og å være i naturen.